Mindfulness som metod
Gun-Britt Österström

SÅ hÄr går mindfulnesstrÄning till

Träningen går ut på att etablera fyra förhållningssätt till det som är och sker i livet:

  1. Att observera det som händer i kroppen och hur det känns utan att stoppa eller försöka kontrollera det.
  2. Att beskriva hur det känns i kroppen, var det känns och vad det väcker för tankar.
  3. Att inte döma, värdera eller analysera utan helt enkelt konstatera att det inte finns något svar på frågan varför.
  4. Att acceptera, det vill säga tillåta att det är som det är utan att för den skull tycka om det. Att kämpa emot kostar mycket energi. Kan vi istället acceptera lämnar vi plats för djupare insikter om hur vi löser olika svårigheter i våra liv.
  « Tillbaka

Välkommen

2021-10-19

Nya kurser:
NÄR ORDEN FASTNAR OCH LUFTEN TAR SLUT.

Kära vänner!
Ta chansen att ge dig själv en upplevelse av hur stor roll andningen spelar i våra liv.

Den meditationsform jag vill dela med mig av är den enklaste av de enkla. Andas in och ut på lite olika sätt... effekten är både grym och magisk.

Medveten andning var den första meditations- form jag kom i kontakt med. Har sedan dess använt den i mitt liv i stort sett varje dag.
Den är också mitt bästa redskap när jag arbetar med andra.

Ena kursen vänder sig till nybörjare och den andra till de som vill vidare i sin utveckling. Men båda lovar en upplevelse för kropp som själ och en kunskap du har nytta
av hela livet.

Klicka på länken högst upp för att läsa mer.



Hälsn Gun-Britt